|
|
Deutsch
|
Főoldal | ||
Galéria/portrék | ||
Galéria/vegyes | ||
Galéria/eladó | ||
Meghívó | ||
Ajánlások | ||
Megrendelés | ||
Elérhetőség |
FONTANY-ART - A XXI. SZÁZAD KLASSZIKUS MŰVEI
FONTÁNYI ATTILA A MAGYAR MŰVÉSZ A FEKETE-ERDŐBŐL |
||
Magyarország és a Fekete-erdő között
"Kunstkur": Fontányi Attila állítja ki képeit Alpirsbachban
Alpirsbach. Egy magyar művész a Fekete-erdőből: Fontányi Attila állítja ki képeit a Dr. med. Michael Fischer - Helga Eberhard Gemainschaftspraxisban, Alpirsbachban. A megnyitó, a mai hétfőn 19 órakor kezdődik.
Fontányi Attila 2011-től él és alkot a Fekete-erdőben, 2015-től Alpirsbachban. Kiállításai a kezdetekben Magyarországon, később Németországban, Ausztriában és Svájcban is voltak. Most első alkalommal állítja ki műveit Alpirsbachban. Képei felismerhetőek, a különlegesen kifinomult ecsetkezeléséről, amely által művei hatásosan életteliek , hangulatuk átsugárzik az ábrázoláson. Élő mélység: Festményeiben gyakran támaszkodik emlékekre, örökít meg fontos helyszíneket.
(a cikk teljes terjedelmében, eredeti nyelven a német változatban)
Schwarzwälder-Bote, 2015. március 30.
A kompozíciók harmóniája
Fontányi Attila művei láthatóak holnaptól a wolfachi Volksbankban. "Tavasz, nyár, ősz, tél" címmel állít ki a magyar művész. Fontányi 2011-től él és alkot a Fekete-erdőben. Kezdetben Wolfachban, 2012-től pedig Hausachban tevékenykedik. A kifinomult, érzékeny ecsetkezelésének köszönhetően hatásos művei, számos köz- és magángyűjteményben megtalálhatóak. A kiállított utca- és tájképei valamint életképei különböző technikákkal - olaj-vászon, akvarell és pasztell - készültek.
Schwarzwälder-Bote, 2014. november 26.
Tradicionális festészet
KIÁLLÍTÁS A magyar művész, Fontányi Attila mutatja be kivételes képeit az «In der Au»-ban.
Andrea Hunold _______________________________________________________________________________
Fontányi Attila még igazán tradicionális módon fest. Több- nyire olajjal alkotja, részlethű és olykor szinte fotografikus ha- Fontányi Attila feleségével Csillával a kiállításmegnyitón. tású képeit. Fénykép: aha Az újidőkben tömegével találkozhatunk a kiállításokon, harsány absztrakt festményekkel, melyek mellett a magyar művész munkái messze kimagaslanak! Az ő művészete egy klasszikus és magas színvonalú festészeti mód.
Már csak a művészeti tevékenység Fontányi 1970-ben egy magyarországi kisvárosban született. Három évvel ezelőtt vándorolt ki feleségével a Fekete-erdőbe. Azóta él és alkot ott a tanult mérnök. A festészet iránti elhivatottsága vezette, mikor kilenc éve maga mögött hagyta korábbi hivatását és szentelte magát kizárólag a művészetnek. Mindent maga kísérletezett, tanult és idővel megtalálta saját egyedi stílusát. Kezdetben Magyarországon voltak kiállításai, később Németországban és Ausztriában is. Most pedig a svájci piacot is szeretné megnyerni magának.
(a cikk teljes terjedelmében, eredeti nyelven a német változatban)
Glattaler - Volketswiler 2014. szeptember 5.
Magyar művész az «In der Au»-ban
Kiállításmegnyitó. Fontányi Attila alkotásai a Fekete-erdőben születnek, hol a magyar festőművész él. A gyönyörű fekete-erdei tájak éppúgy hozzátartoznak képei témáihoz, mint szülőföldje Magyarország tájai, a portrék, a csendéletek és a különböző benyomások kivetülései. Munkái mindenekelőtt valósághűek, rendkívül kifejezőek és részletgazdagok. Képei megtalálhatók különböző gyűjteményekben világszerte. Fontányi Attila, évekkel ezelőtt szentelte magát teljesen a festészetnek. Felesége, Csilla támogatja őt művészi pályája sikerében. (e)
(a cikk teljes terjedelmében, eredeti nyelven a német változatban)
Glattaler - Volketswiler 2014. augusztus 22.
A XXI. század klasszikus művei
Változatosak és hatáso- sak Fontányi Attila festőművész, opfikoni „Dorf-Träff“ galériában kiállított művei.
Werner Spath
A kiállított közel 50 kép, szinte kivétel nélkül az utóbbi évek alkotásai. Egyaránt különfélék a képek témái és mérete mint az alkalmazott festői technikák: olaj- vászon, pasztell és Fontányi Attila festőművész különböző akvarellek épp- "Eső után" című pasztellképe előtt úgy megtalálhatóak, mint Fénykép: Werner Spath a korlátozott példány- számú reprodukciók. Jól harmonizálnak a festményekkel a kereteik is. Feltünő, a kiállítás képeire jellemző rendkívül változatos motívumvilág és témaválasztás. Rabulejtően valósághű utcaképek, tájképek, portrék és csendéletek váltogatják egymást, állatképek, virágok vagy házak. Valamennyi alkotáson kirajzolódik a magasfokú természetesség, agilitás és hatásosan megfogalmazott képi mondanivaló, valamint egy bámulatosan kifinomult és pontos ecsetkezelés.
"Vadászkürt és lampionvirág" olaj-vászon "Ősz a Fekete-erdőben" olaj-vászon
(a cikk teljes terjedelmében, eredeti nyelven a német változatban)
Stadt-Anzeiger Opfikon-Glattbrugg 2014. március 27.
Fontányi Attila mutatja be műveit A lakhelyéül Hausachot választó Magyarországról jött festő legszívesebben olajjal veti vászonra képeit
Hausach (red/lr). A magyar festőművész, Fontányi Attila 2011-től él és alkot a Fekete-erdőben. Az érdeklődőknek most lehetősége nyílik a Zürich kantonban nemrégiben nyílt kiállítását megtekinteni. Festményei a Dorf-Träff Opfikon Galériában (Opfikon, Dorfstraße 32.) még április 6-ig megcsodálhatóak. A kiállítás anyaga, további újdonságok, érdekességek a művész honlapján (www.fontany-art.com) találhatóak. Fontányi Attila 1970-ben Balassagyarmaton született. Tehetsége igen hamar, már 7 évesen megmutatkozott. Ennyi idős korában, egy regionális kiállításra bevállogatva mutatták be első képét. Minden mit vászonra vagy papírra varázsol saját önálló tudásából táplálkozik. Fontányi Attila 1970-ben Különösen büszke a II. János Pál pápáról Magyarországon született. festett portréjára, amely egy katolikus templom 2011 óta él és alkot a gyűjteményében található. Fekete-erdőben Fontányi realista képeit legszívesebben olajjal alkotja meg, de mesterien alkalmaz más technikákat is.
(a cikk teljes terjedelmében, eredeti nyelven a német változatban)
Schwarzwälder Bote 2014. április 2.
A XXI. SZÁZAD KLASSZIKUS MŰVEI FONTÁNYI ATTILA kiállítása A magyar művész a Fekete-erdőből
2014 március 21-től április 6-ig
Galerie Dorf-Träff Opfikon Dorfstrasse 32 8152 Opfikon
Fontányi Attila nemzetközileg ismert művész, aki rendkívül kifinomult ecsetkezeléséről és kompozíciós megoldásairól ismert. Művészetével a tradícionális festői értékeket képviseli. Így hozva létre a XXI. század időtálló műveit.
(a cikk teljes terjedelmében, eredeti nyelven a német változatban)
Stadtanzeiger Opfikon-Glattbrugg 2014. március 20.
Fontányi Attila ÉJSZAKÁK ÉS NAPPALOK
Fontányi Attila különleges portéfestészetét jól reprezentáják a rendkívül megkapó, sötétségből kiragyogó arcok és a nappali fényben fürdő csillogó tekintetek. A szemek élnek és visszanéznek ránk. Minden portré egy-egy személyiség, életút melyek tökéletes hitelességgel sugároznak, hatnak a nézőkre.
Az „Éjszakák és nappalok” című anyag izgalmassága leginkább abból adódik, hogy a művész különböző festészeti technikákkal jeleníti meg, különböző témáiban a fények és árnyékok fura játékát. Csendéleteiben, utca- és életképeiben a különböző évszakok fényei jelennek meg. A tavaszi friss élénk ragyogásoktól a nyár vakításáig.
(a cikk teljes terjedelmében, eredeti nyelven a német változatban)
KULTUR ABC Ansfelden, 2013.
Kiállítás a Rathausgalerie Seewalchenben –
Fontányi Attila ismert magyar származású, fekete-erdei művész. Rendkívül finom ecsetkezelése, különleges nézőpontjai, megvilágításai, színei, képeinek hangulata, részletes kimunkáltsága, műveinek élő mélységet kölcsönöz. A XXI. század időtálló műveit hozva így létre. Képei számos országban, köz- és magángyűjtemények becses darabjai.
Sikeres magyarországi és németországi kiállításai után, első alkalommal mutatkozik be az osztrák közönségnek, két különböző helyszínen párhuzamosan zajló, különböző tematikájú kiállításaival. Seewalchen am Atterseeben a „Félúton” című anyaggal, Laakirchenben a „Régimódi hangalatok” című tárlattal.
(a cikk teljes terjedelmében, eredeti nyelven a német változatban)
salz-TV Tagesnachrchten aus dem Salzkammergut, 2013.
Régimesteri mint avantgárd
A rendkívül népszerű és számos elismerést arató, wolfachi művész Fontányi Attila mutatja be portréit, tájképeit és csendéleteit.
Az absztrakt és digitális művészet korában, a részletgazdag valóságábrázolás, mintha már avantgárd lenne. Nem meglepő, hogy a figuratív művészet évek óta reneszánszát éli. Tájkép, csendélet és portréfestészet a kortárs művészeti életben tabukat dönt! A "régi iskola" festőjét újra megtalálják rajongói.
(a cikk teljes terjedelmében, eredeti nyelven a német változatban)
Kehler Zeitung - Oscar Sala 2012.
Fontányi Attila - Ajándékok
Fontányi Attila művészi alkotómunkájában, a hangsúly a portréfestészeten van. Szereti a kihívást, megragadni a pillanatot, megörökíteni a modell kisugárzását, személyiségét.
(a cikk teljes terjedelmében, eredeti nyelven a német változatban)
magazin galerie:ortenau, 2012.
Beszélő portrék, mosoly és dacc
Fontányi Attila kiállítása a seelbach-i "Bahnhöfle"-ben / szokatlanul finom ecsetkezelés és kifejező arcvonások.
Kiállítás a "Bahnhöfle"-ben: a festő Fontányi Attila (balra) feleségével Fontányi Csillával és Rolf Monzellel Foto: heidi fössel
Fontányi Attila eredetileg mérnök, aki napjainkban Wolfachban él. Az ő festészet iránti szeretete késztette őt megvalósítani, kibontakoztatni tehetségét, 2005-től mint szabadúszó festő dolgozik. Sikeres magyarországi kiállítások után első alkalommal mutatja be műveit Németországban. Elhivatottsága a portréfestészet iránt összetéveszthetetlen. A részletgazdag kidolgozás, olajjal vászonra vetve azt a benyomást kelti a nézőben mintha egy fénykép előtt állna. A kisugárzása és személyes tulajdonságai az alanynak, szinte tapinthatóak. A modell beállítása vagy a tekintete erős érzelmeket fejeznek ki, mint elgondolkodás, vidámság, nyugodtság vagy boldogság.
(a cikk teljes terjedelmében, eredeti nyelven a német változatban)
Badische Zeitung - bzl., 2011.
Portrék, nagy figyelemmel a részletekre
Eredeti és kidolgozott: A magyar művész portréi különleges figyelmet érdemelnek
A portréi és csendéletei alapos kidolgozottságúak, nagy figyelemmel a részletekre. Az épületképei mindig izgalmas perspektívát kínálnak. A "Pillanatok és tekintetek" címet viseli a seelbach-i "Bahnhöfle"-ben, - a napjainkban Wolfachban élő Magyarországról származó festő - Fontányi Attila festményeit bemutató kiállítás. A nagyformátumú képek, túlnyomó részt olaj-vászon technikával készültek, de vannak akvarellek is. A tanult mérnök, nagyon precíz, szinte grafikus hatású festményeket alkot. Városok és falvak a Fekete-erdőből vagy az ő magyar szülőföldjéről. Tájképei egy csipetnyi impresszionizmussal, anélkül, hogy a részletekből veszítenének. A játék a formákkal, színekkel és az alapos kimunkáltság a csendéleteknek is természetes jellemzői.
(a cikk teljes terjedelmében, eredeti nyelven a német változatban)
Lahrer Zeitung - bau., 2011.
Fontos szerepet töltenek be a művek között a portrék, hihetetlen pontossággal készültek. Érdekesek a női alakok. Amellett, hogy a női nem szépségét hirdetik, fénytanulmányok. Szinte mindegyik valamilyen szórt vagy vetületi fény ábrázolásának a tanulmányozását szolgálja. (Honismereti Híradó Évkönyv- F.Nógrády Ildikó)
Az utóbbi évtized alkotásaiból válogatott művek közül a "beszédes képmások" állnak legközelebb a művészhez. Ezek megalkotása, igen alapos, aprólékos alkotómunka. Folyamatos érzelmi és vizuális átalakulások, formálódások hosszadalmas folyamata, mely végén a festmények egyszer csak elkezdenek élni és visszanézni ránk. (City TV)
Fontányi Attila egy folyamatosan kísérletező festőművész. A tradicionális festői eszközöket, gyakran humorral és apró rejtett tartalmakkal kiegészítve láttatja művészi világát. (Helyi Téma Közéleti Hetilap)
Nagyon bensőséges, meghitt hangulatot árasztanak ezek a képek. Szinte nosztalgikus vágy fogja el az embert, hogy kicsit visszarévedjen a múltba, visszatérjen gyermekkorába. (Újpest TV)
Szándékosan utoljára említem Fontányi Attila Önarcképét, amely a kompozíciós bravúron túl (tudniillik kép a képben: avagy ki kit fest???) szerintem a legmarkánsabb képviselője az általa megálmodott „beszédes képmásoknak”. Az önarckép mint műfaj elsősorban önreflexió, feltételezi az ember önön magának középpontba állítását. Azzal, hogy a képen ábrázolt festő alak „kinyúl” a képből a néző felé, miközben szinte „rámutat”, visszairányítja a figyelmet a nézőre. Mintha azt mondaná: Igaz ugyan, hogy most magamat festem, de számomra akkor is TE vagy az érdekes. (Everling Andrea tárlatmegnyitó gondolataiból)
Nagy hatást tettek rám a Hegedű és szóda valamint a Padlás című alkotások. Finomak és érzékenyek, fényekkel átszőttek, ugyanakkor mellbevágóan valóságosak, részletgazdagok. (M.Veres Lujza, művészettörténész)
A Mama című festményre szeretném ráirányítani a figyelmet! A teljesen hétköznapi környezet és szituáció feszültségét nem csak a kedves alak szívszorító megformálása, hanem a kép kompozíciójának érdekessége, a félig nyitott ajtó kérdőjele adja. Most éppen nyitja vagy csukja az ajtót?...Üdvözlésünkre kilépve köszön éppen, vagy elbúcsúzik...talán örökre... (Bakos Mónika, művelődésszervező)
A festményei bűvöletbe ejtenek... A Hegedű és tea fenséges!
(Christiane Guilleminot, Franciaország)
A Fanna portréfestmény magas festői jártassága és perfekcionizmusa mély benyomást tett rám. Az alak is varázslatos, az ember szívesen vetne pillantást a könyvbe. (Margarete Paulmann-Nisters, Németország)
A "Hegedű és tea" című festményről: Elképesztően részletes. A terítő redőzöttsége is tökéletes. Csodálatosan megválasztott a kompozíció.
(Joyce Godwin-Grubbs, IA USA)
Attila Ön egy igazi realista és természetesen a munkái kiválóak. Magyarországnak büszkének kell lennie Önre. És igen, nekem el kell jönnöm az Ön kiállítása miatt az Ön hazájába! Isten áldása és tartsa meg lendületes ecsetkezelését.
(Prince Freakasso, India)
A "Fanna" című festményről: Nagyon gyönyörű művészi munka. Tehetséggel alkalmazott nézőpont. Kiváló szemszög megoldás. Nagyon erőteljes festmény. Igazán intenzíven élő a mosoly és a szemek. Bámulatosan eltalált a tónus és az árnyalás. Döbbenetesen kimunkált a fafelület és annak tükröződése is.
(Ken Day, WA USA) |
||
* All rights Reserved *
* No part of this website may be reproduced without prior written permission * |